خمیر پلیمر عروسک ساری و گلسازی میهن

ساخت وبلاگ

سلام توی این مقاله قرار است درمورد خمیرهای هوا خشک خمیر میهن  smileyصحبت کنیم و به سوال‌هایی که دارید یا خواهید داشت پاسخ بدیمsmiley.

 اول از همه سوالی که داشتین این بودش که خمیر هوا خشک میهن به‌ طورکلی چه فرقی با خمیر فیمو یا دارد؟

فرقش این است که خمیرهای هوا خشک زمانی که در مجاورت هوا قرار می‌گیرند به‌ مرور خشک می‌شوند ولی خمیرهای فیمو را باید بپزید تا درست بشوند یعنی حتما باید برای آن‌ها یک فر یا ماکروویو داشته باشید تا آماده بشوند ولی خمیر هوا خشکه دیگر این دغدغه‌ها را ندارد و آن را یه گوشه می‌گذارید تا خشک بشود.

سرزمین خمیر

سوال دیگر این بود که رنگ کردن این خمیرها به چگونه است؟

 ببینید این خمیرها رنگ‌بندی متنوعی دارند همان‌طور که در عکس ها مشاهده می کنیدرنگ‌ بندی آن‌ها کامل است اما اگر بخواهید آن ها را کم‌ رنگ یا پررنگ‌تر بکنید می‌توانید از خمیرهای تیره یا خمیرهای سفید استفاده بکنید ولی اگر بخواهید که رنگ خودتون رو داشته باشید حتما باید از خمیرهای بی‌رنگ استفاده بکنه اگر ظاهری نگاه کنید این دو خمیر یک‌ شکل هستند اما یکی از این خمیرها بی‌رنگ و دیگری سفید است شما اگر بخواهید این خمیر را رنگ کنید تا رنگ مورد نیاز خودتون رو داشته باشید حتما باید از خمیر بی‌رنگ استفاده بکنید.

نکته : چرا باید از خمیر بی‌رنگ استفاده بکنیم ؟

 چون رنگ‌های دیگر اشباع‌ شده از رنگ هستند و ترکیب یک‌ رنگ دیگر با آن‌ها امکان دارد که خمیر تان را خراب کند و ترک بخورد و اگر هم می‌خواهید که خودتان رنگ مخصوص خودتان را داشته باشید و از این خمیر استفاده کردید ، یادتون باشه که حتما باید از پیک‌ننت یا رنگ‌های پودری استفاده بکنید نه رنگ‌های دیگر.

 

سوال دیگری که یکی از دوستان پرسیده بود این بود که اگر روی کار پرز گرفت چه کار کنیم؟

 اول این‌ که قبل‌ از کار خوب دستتان را تمیز کنید و بشورید و بعد هم دستتان را با یه دستمال‌کاغذی پاک کنید که هیچ پرزی نداشته باشد

دوم به دستتان وازلین یا روغن بچه بزنید بعد با خمیر کار کنید

 سطحی را هم که می‌خواهید با آن کار کنید حتما باید با یک دستمال مرطوب تمیز کنید ، وازلین بزنید سپس بر روی خمیر تان کار کنید.

 باز هم با وجود همه این‌ها اگر کارتان پرز گرفت می‌توانید قلم مویتان را آغشته به الکل بکنید و آهسته روی کار بزنید تا پرزها از سطح کار جدا بشوند.

سوال بعدی این بود که آیا اثر انگشت روی کار می‌ماند یا خیر ؟

باید یادآوری کنم که خیر ؛ بعد از کار اثر انگشت از روی آن پاک می‌شود .

 

نکته بعدی که راجه به این خمیرها وجود دارد این است که اگر بخواهید روی آن کاری انجام بدهید مثلاً سایه‌روشن ، می‌توانید از پاستیل گچی استفاده بکنید اما اگر می‌خواهید کاری رو که انجام دادید رنگ کنید یعنی روی کار را رنگ کنید می‌توانید از رنگ اکرولیک استفاده کنید و با قلم‌مو روی کار را رنگ اکرولیک بزنید.

 

درمورد ضدآب و نشکن بودن این خمیر خیلی از شما سوال کرده بودید؟

 این خمیرها کاملاً ضد آب هستند اما درمورد نشکن بودن باید بگویم که تقریباً نشکن هستند یعنی اگر از یک فاصله‌ای بندازید امکان داره یک تیکه از آن که همان قسمت چسبش باشد جدا بشود ولی بهتر است از کارتان محافظت کنیند که آسیب نبیند.

 درمورد نگهداری از آن ببینید این خمیرها همون‌طور که می‌بینید داخل یک بسته‌بندی پلاستیکی هستند و بعد هم داخل یک مشمای دیگر قرار گرفتند و همین‌طوری عاری از هوا شدن و هوای آن‌ها گرفته‌شده است اگر همین‌طوری نگهداری بشود هشت ماه ماندگاری دارد ولی اگر آن را باز کنید حدود سه ماه. اگر خوب نگهداری کنید تکرار می‌کنم اگر خوب نگهداری کنید، یعنی اگر خودتان بعد از کار اون رو خوب ببندید و بگذارید داخل کاور دیگر و در پایان بگذارید داخل یک ظرف پلاستیکی درب دار که هیچ‌گونه هوایی به آن نخورد ، در این صورت سه ماه ماندگاری دارد.

 

راجع به سفت یا نرم بودن آن پرسیده بودید؟

 اگر داخل آن هوای محیط باشد (یعنی نه در مجاورت هوای خیلی سرد نه در مجاورت هوای خیلی گرم باشد) اصلا مشکلی ندارد و خیلی را حت خمیر از بسته‌ی آن جدا می‌شود ولی اگر که داخل هوای سرد باشد نیاز دارد اول آن را ورز بدهید و اگر داخل هوای گرم باشد بهتر است که یک چنددقیقه‌ای آن را داخل یخچال بگذارید تا مقداری خودش را بگیرد و راحت بتوانید از داخل نایلون جدایش کنید.

 

درمورد براق بودن خمیر هوا خشک میهن پرسیده بودید؟ دوستان این خمیرها بعداز کار یعنی بعد از این‌که خشک بشوند کاملاً مات هستند اما  اگر شما می‌خواهید که کارتان حالت خیسی و براقی داشته باشد می‌توانید از وارنیش یا کیلر استفاده کنید ولی دقت کنید که وارنیش یا کیلر را بعد از خشک شدن کامل کارتان بزنید.

 

نکته:

چه زمانی کار شما خشک میشود؟

خشک شدن کار بستگی به حجم کار شما دارد بین بیست و چهار تا سه الی چهار روز .

 

 بگذارید کارتان کاملاً خشک بشود بعد از این وارنیش کیلر بزنید چون در غیر این صورت اگر داخل کارتون هنوز خیس باشد و وارنیش یا کیلر بزنید امکان دارد که کارتان از درون کپک بزند چون داخل کارتان هنوز خیس است و شما یک لایه‌ی محافظ روی کارتان زده‌اید و این باعث می‌شود که دیگر هوا به داخل آن نرسد و از درون خشک نشود و خراب شود .

 

همچنین یکی از سؤال‌های مهم این بخش در مورد ترک خوردن خمیر هوا خشک میهن بود؟

ترک خوردن سه عامل اساسی دارد:

 ۱) این‌که شما این کار را درست ورز ندهید و با آن کارتان را درست کنید

 ۲) رنگ زیادی به کارتان اضافه کرده باشید و خمیر شما اشباع‌شده از رنگ باشد.

۳) اضافه کردن آب . خیلی‌ها وقتی می‌بینند خمیرشان خشک می‌شود از آب استفاده می‌کنند و به آن آب اضافه می‌کنند و با این کار فکر می‌کنند که خمیر نرم شده‌است و می‌توانند دوباره از آن استفاده کند ولی در حقیقت این‌گونه نیست ! این خمیر بعد از این‌که خشک بشود اگر به آن آب اضافه شود ترک می‌خورد و در اصل هم زحمتتون هدر رفته و هم خمیرتان.

 

نکته آخر دوستان ؛ همین‌طور که اول هم گفتم کار با این خمیر خیلی راحت‌تر از خمیر فیمو است چون‌که در مجاورت هوا خشک می‌شود و دیگر نیازی به هیچ وسیله دیگری جهت پختن خمیر ندارید . قیمت خمیر هوا خشک هم از خمیر فیمو کمتر می‌باشد و می‌شود گفت نسبت به قیمتش هم کارهای حرفه‌ای دارد . تنها عیبش این است که وقتی کارتان را انجام می‌دهید ۱۰ الی ۱۵ درصد کارتان کوچک‌تر می‌شود ، آن‌هم به‌خاطر این است که آب داخل آن خشک می‌شود.

 پیروز و پایدار باشید.

جهت سفارش و خرید خمیرهای پلیمری میهن به سایت سرزمین خمیر مراجعه کنید  yes

خمیر پلیمر عروسک ساری و گلسازی میهن...
ما را در سایت خمیر پلیمر عروسک ساری و گلسازی میهن دنبال می کنید

برچسب : خمیر پلیمری, خمیر زیورآلات, خمیر عروسک سازی, خمیر گلسازی, خمیر ماگ, خمیر میهن, نویسنده : سرزمین خمیر fimo بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت: 18:37